Utolsó kommentek

  • En3r6y52: Szia! Igazad van ez valahogy fel sem merült bennem eddig. Egyébként van itt a blogon is lehetőség... (2009.02.11. 11:54) Csináld magad: Csillagtérkép
  • zmrzlna: Szia, nem a konkrét bejegyzésedhez szeretnék hozzászólni, csak szeretném tudni azt, milyen műszer... (2009.02.09. 17:15) Csináld magad: Csillagtérkép
  • En3r6y52: A hátsó esztergált gyűrű (ami bele megy a PVC csőbe (fekete))úgy lett kialakítva, mint egy kihuzat... (2008.10.08. 19:12) Csináld magad: Kereső
  • Sáfár Péter: grat hozzá! nem értem hogy miért nem csinálnak a gyártók olyan 8x / 10x50 es keresőket ami legaláb... (2008.10.07. 22:22) Csináld magad: Kereső
  • Sáfár Péter: hehe, gyorsabb vagy a cloudynights-tól! náluk most jelent meg egy cikk a könyvről. www.cloudynigh... (2008.09.11. 23:25) Illustrated Guide Astronomical Wonders
  • Utolsó 20

Csináld magad: Csillagtérkép

2008.10.04. 11:38 :: En3r6y52

Már írtam róla, hogy egy webről ingyenesen letölthető csillagtérképet használok. Írtam azt is, hogy vettem egy laminálót amivel a lapjait le szeretném majd laminálni. Nos elkészültem vele.
 
José R. Torres által készített TriAtlas-t használom. Ebből is a A és a B/C verziót. Az A-t teljesen, a B/C-t -36° DEC-ig nyomtattam ki és lamináltam. Utóbbi így is 166 oldalas lett.
A lapokat egy kétgyűrűs lefűző mappába fűztem le. Eleinte tartottam tőle, hogy a két gyűrű nem fogja elégé megtartani a lapokat, de a laminálásnak köszönhetően elég merevek lettek.
Még nem teszteltem igazán párás körülmények között, de nagyon remélem, hogy használható lesz. A súlya és a kezelhetősége még pont elfogadható.
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://derulteg.blog.hu/api/trackback/id/tr71695647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zmrzlna 2009.02.09. 17:15:56

Szia,

nem a konkrét bejegyzésedhez szeretnék hozzászólni, csak szeretném tudni azt, milyen műszerrel észlelsz, és honnan. Kerestem a blog elejét, nem találtam ilyen adatot. (Egy blog a jellegéből adódóan sem támogatja az ilyen, állandő jellegű információk folyamatos megjelenítését, esetleg fogtold meg egy weblapra kitenni).

Üdv,
Z

En3r6y52 · http://www.mini-world.hu 2009.02.11. 11:54:57

Szia!

Igazad van ez valahogy fel sem merült bennem eddig. Egyébként van itt a blogon is lehetőség rá, majd meg is csinálom. Úgyanis lehet fix oldalakat is kapcsolni a bloghoz, amelyekre lehet linkel hivatkozni.

Szóval a lényeg, hogy egy SW 150/750-es Newtonnal észlelek, egy EQ3-on. A kiegészítőkről viszont már írtam több bejegyzésben is.

Vagyis csak észlelnék, mert az utolsó bejegyzésem óta ha volt is pár derült ég, akkor tutira nem jött össze az észlelés :(.

Mohácstól 5km-re van egy kis hétvégi házunk ahonnan észlelek.

Nagyobb térképre váltás

Aránylag elég jó ég szokott lenni. Bár az utóbbi hónapokban egy csomó új fényszennyezőforrás bukkant fel. :( TESCO, új körforgalmak, útkereszteződések, amik fénylenek mint az bizonyos tök a börtönablakokban. Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz ez zavaró majd. Igaz szinte mind a déli égboltot rontaná, ami eddig sem volt túl jó a város és a környező gyárak miatt.
süti beállítások módosítása